9 клас
1. У „чорну посудину” з водою опущено на нитці
циліндричне тіло. Оцінити густину тіла та його висоту.
Обладнання: „чорна посудина” з водою, в яку опущене тіло на нитці,
повністю занурене у воду, лінійка, динамометр.
2. Оцінити коефіцієнт тертя дерев’яного бруска по
поверхні стола, вважаючи, що площа поперечного перерізу гумової нитки під час
незначних видовжень залишається незмінною.
Обладнання: брусок, гумова нитка, лінійка.
3. Оцінити масу медичного
шприца.
Обладнання: шприц, посудина з водою, нитки.
4. Оцінити теплоємність
склянки.
Обладнання: склянка, мензурка, термометр, посудина з теплою водою.
5. Оцінити
коефіцієнт тертя ковзання бруска по столу.
Обладнання: брусок, ручка, лінійка.
6. Оцінити
питомий опір дроту.
Обладнання: досліджуваний дріт, джерело струму,
амперметр, вольтметр, з’єднувальні провідники, мірна стрічка, ручка
7.
Визначити центр мас пластинки неправильної форми.
Обладнання: пластинка неправильної форми,
булавка, нитки, пластилін, лінійка.
8. Оцінити
тиск вістря олівця на листок паперу, коли олівець перебуває перпендикулярно.
Обладнання: олівець, листок паперу, лінійка,
тягарець відомої маси.
9. Оцінити питому
теплоємність циліндра
Обладання: циліндр, мензурка, калориметр, посудина з холодною водою, посудина з
теплою водою, термометр, нитка, лінійка.
10. Оцінити масу лінійки
Обладнання: лінійка,
шматок пластиліну, посудина з водою, нитка
11. Оцінити масу смужки
міліметрового паперу
Обладнання: смужка міліметрового паперу, смужка офісного паперу, наклейка з пачки, з
якої взято аркуш офісного паперу, де вказана поверхнева густина паперу.
Примітка: поверхнева густина вказує масу 1 м2 паперу. Змінювати форму смужок паперу забороняється
12. Оцінити
густину циліндричного тіла
Обладнання: циліндричне тіло, склянка з водою, динамометр із заклеєною шкалою, лінійка.
10 клас
1.Оцінити коефіцієнт поверхневого натягу невідомої
рідини.
Обладнання: піпетка, шприц, посудина з
водою, пластилін, посудина з невідомою рідиною. rв=1000 кг/м3, sв=73 мН/м, rр=800 кг/м3.
2. Оцінити відношення жорсткостей двох гумових ниток
однакової довжини.
Обладнання: дві гумові нитки однакової
довжини, лінійка.
3. Оцінити густину пластиліну.
Обладнання: посудина з водою, лінійка, шматок пластиліну, нитка.
4. Оцінити коефіцієнт
тертя стержня олівця по паперу.
Обладнання: олівець, листок паперу, лінійка.
5. Оцінити
густину соляного розчину.
Обладнання: посудини з водою та соляним розчином,
шматок пластиліну, трубочка для коктейлю, ножиці, лінійка.
6. Оцінити
коефіцієнт тертя бруска по похилій площині.
Обладнання: брусок, динамометр, похила площина,
тягарець
7. Оцінити
питомий опір провідника, з якого виготовлено обмотку реостата
Обладнання: реостат, лінійка.
8. Оцінити
коефіцієнт тертя гумового шнура по столу.
Обладнання: гумовий шнур, лінійка.
9. Оцінити модуль
пружності гуми
Обладнання: гумова нитка, лінійка, динамометр
10. Оцінити масу лінійки
Обладнання: лінійка,
шматок пластиліну, посудина з водою, нитка
11. Оцінити масу смужки
міліметрового паперу
Обладнання: смужка міліметрового паперу, смужка офісного паперу, наклейка з пачки, з якої
взято аркуш офісного паперу.
Примітка. Змінювати форму смужок паперу
забороняється
12. Оцінити
коефіцієнт тертя ковзання сталі по жолобу.
Обладнання: мірна стрічка, дві сталеві кульки, пластилін, жолоб.
11 клас
1. Оцінити радіус кульки.
Обладнання: кулька, нитка, штатив,
секундомір (годинник з секундною стрілкою).
2. Оцінити довжину пластилінового корка, який знаходиться
в трубці. Відомо, що корок суцільний і його довжина менша за половину довжини
трубки.
Обладнання: трубка з пластиліновим корком,
пластилін, нитка, лінійка, штатив.
3. Оцінити значення невідомого опору, ЕРС джерела
струму та його внутрішній опір.
Обладнання: джерело струму, два опори (відомий і
невідомий), амперметр, провідники.
4. Оцінити значення
сталої Больцмана.
Обладнання: термометр, шматочок вати, склянка з водою, психрометрична таблиця і
таблиця залежності тиску та густини насиченої пари від температури.
5. Оцінити
відношення довжин двох математичних маятників.
Обладнання: штатив, два математичних маятники
різної довжини.
6. В
«чорному» ящику знаходяться три резистори, опори яких більші, ніж 20 Ом.
Намалювати схему з’єднання резисторів і визначити значення їх опорів.
Обладнання: мультиметр, „чорний” ящик.
7. Оцінити
показник заломлення скла.
Обладнання: скляна пластинка, булавки, лінійка,
листок паперу.
8.
Порівняти потужність теплових втрат під час охолодження води при температурі 40
0С і при температурі 25 0С.
Обладнання: калориметр, термометр, вода,
температура якої вища 40 0С, секундомір, лінійка, міліметровий папір.
9. Побудувати
вольтамперну характеристику джерела живлення і використовуючи її визначити ЕРС
та внутрішній опір джерела струму.
Обладнання: джерело струму, амперметр, вольтметр, з’єднувальні провідники, реостат,
вимикач.
10. Помістіть голку
шприца в склянку з водою і різким рухом витягніть поршень шприца з крайнього
нижнього положення в крайнє верхнє. Тримайте його в цьому положенні і
спостерігайте за процесом наповнення шприца водою. Оцінити середню швидкість
проходження води через штуцер (найтонше місце) шприца в даному процесі.
Обладнання: шприц, посудина з водою, ножниці, міліметровий папір, секундомір
11. Оцінити масу смужки
міліметрового паперу
Обладнання: смужка міліметрового паперу, смужка офісного паперу, наклейка з пачки, з
якої взято аркуш офісного паперу.
Примітка. Змінювати форму смужок паперу
забороняється
.
12. Оцінити
масу пляшки з водою двома способами.
Обладнання: динамометр на 0-4 Н, пляшка з водою, вага якої більша ніж 4 Н, нитки,
штатив з лапкою, лінійка, аркуш паперу
Примітка. Забороняється підвішувати пляшку безпосередньо до динамометра.
|